Reparatie melden

Is er iets stuk? Meld een reparatie via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.

Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen over reparaties. 

Veelgestelde vragen over Reparatie melden

Hoe meld ik een reparatie?

Algemeen

Meld uw reparatieverzoek via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.

Met welke bedrijven kan ik rechtstreeks contact opnemen als ik een storing heb?

Algemeen

Sommige reparaties besteden wij uit aan een bedrijf. Denk aan glasschade, rioolverstoppingen, problemen met verwarming,  ventilatie of zonnepanelen, storingen aan water, gas- of electriciteit. 
Als u uw reparatie meld via reparatie melden ziet u het telefoonnummer van het bedrijf waarmee u rechtstreeks contact kunt opnemen om een afspraak voor reparatie in te plannen.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Heeft uw reparatie spoed, bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt? Bel ons direct via 0594 - 51 21 61. Als u buiten kantooruren belt wordt u automatisch doorgeschakeld naar de service meldkamer. Deze is 24/7 bereikbaar.

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

Meld uw reparatieverzoek via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.

Heeft uw verzoek spoed, bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt?
Bel ons direct via 0594 - 51 21 61. Als u buiten kantooruren belt wordt u automatisch doorgeschakeld naar de service meldkamer. Deze is 24/7 bereikbaar. Als er sprake is van een levensbedreigende situatie belt u 112.

Hoe laat komt de vakman bij mij langs?

Algemeen

De vakman komt langs op het afgesproken tijdsblok. Weet u niet meer wanneer dit is? Neem gerust contact met ons team Planners/werkvoorbereiders op via 0594 - 51 21 61. Dan kijken wij het voor  u na.

Hoe verzet ik mijn reparatieafspraak?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek zelf indienen via onze website, ga naar 'Mijn Wold & Waard' rechtsboven in. Lukt, dit niet? Neem contact met ons op via 0594 - 51 21 61. Dan wordt er meteen samen met u een nieuwe afspraak ingepland. Tevens helpen wij u met het aanmaken van uw account voor het huurdersportaal, hier u kunt u allerlei zaken zelf regelen. 

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bent u niet tevreden over een reparatie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 0594 - 51 21 61 of meldt het via het contactformulier.

Ik heb een stroomstoring, wat moet ik doen?

Algemeen

Een stroomstoring kan verschillende oorzaken hebben. Met de stekkerproef kunt u erachter komen wat de oorzaak is van de stroomuitval. U kunt dat doen met een stekkerproef. In dit filmpje ziet u hoe dat moet.

Voorkom hiermee de kosten van een installateur als blijkt dat de storing kwam door een kapot apparaat. Denkt u toch dat de storing een andere oorzaak heeft? Bel dan naar 0594 - 51 21 61. We sturen dan zo snel mogelijk iemand langs om de storing op te lossen.

Hou er wel rekening mee dat wij achteraf kosten in rekening kunnen brengen als het probleem toch door uw eigen apparatuur wordt veroorzaakt

In mijn woning is de waterdruk te laag. Wat moet ik doen?

Algemeen

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Waterbedrijf Groningen via (050) 368 86 88.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact met ons op via 0594 - 51 21 61

Wanneer worden mijn dakgoten schoongemaakt?

Algemeen

We laten de dakgoten elke 2 jaar schoonmaken door RRS via 058-257 6015. Loopt uw dakgoot over? Neem dan contact op met ons op via 0594 - 51 21 61.

Mijn cv- werkt niet goed of is stuk. Wat kan ik doen of waar meld ik dat?

Algemeen

Controleer eerst de druk van de cv-ketel en ontlucht de cv-ketel.

Druk van de cv-ketel controleren
Op de cv-ketel zit een metertje waarop je dit kan zien. De waterdruk moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn. Is de druk niet hoog genoeg? Vul dan je cv-ketel bij. Bekijk de handige uitlegvideo over het bijvullen van je cv-ketel.

De cv-ketel ontluchten
Bekijk de handige uitlegvideo over ontluchten van je cv-ketel.

Is er nog steeds een storing?
Bel dan rechtstreeks met Breman via 0800-0201773

Hoe voer ik een stekkerproef uit?

Algemeen

Werkt één van de apparaten in uw woning niet? Dan kan dat komen omdat de spanning is uitgevallen. Mogelijk is er sprake is van kortsluiting. De beveiliging in uw meterkast is dan uitgeschakeld. Om er achter te komen wat de oorzaak daarvan is, kunt u de stekkerproef uitvoeren. In dit filmpje leggen we uit hoe dat werkt.

Ik ben buitengesloten, wat kan ik verwachten?

Algemeen

Bel ons direct via 0594 - 51 21 61 en wij proberen binnen een uur een monteur te sturen.

Als u buiten kantooruren belt wordt u automatisch doorgeschakeld naar de service meldkamer. Deze is 24/7 bereikbaar.

Werkzaamheden monteur

We proberen uw voordeur open te flipperen. Dit is heel soms mogelijk als de voordeur niet op slot gedraait is. 

Lukt dit niet? Dan moeten wij het slot opbreken. 

Kosten

Hier zitten helaas wel kosten aan verbonden. Wanneer het de vakman lukt om de deur open te flipperen dan wordt er € 30,- in rekening gebracht. 

Moet het slot open gebroken worden? Dan moeten wij het slot herstellen en wordt er € 100,- in rekening gebracht. 

Zie onze tarievenlijst: 

Tarieven werkzaamheden bij huuropzegging

Let op: de tarieven voor buitensluitingen buiten kantoor tijden zijn hoger dan tijdens kantoortijden.