Hoe meld ik een reparatie?
Algemeen
Meld uw reparatieverzoek via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.
Het is momenteel niet mogelijk om een reparatieverzoek in te plannen via het huurdersportaal. U kunt hiervoor contact opnemen via 0594-51 21 61
Is er iets stuk? Meld een reparatie via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.
Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen over reparaties.
Meld uw reparatieverzoek via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.
Sommige reparaties besteden wij uit aan een bedrijf. Denk aan glasschade, rioolverstoppingen, problemen met verwarming, ventilatie of zonnepanelen, storingen aan water, gas- of electriciteit.
Als u uw reparatie meld via reparatie melden ziet u het telefoonnummer van het bedrijf waarmee u rechtstreeks contact kunt opnemen om een afspraak voor reparatie in te plannen.
Heeft uw reparatie spoed, bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt? Bel ons direct via 0594 - 51 21 61. Als u buiten kantooruren belt wordt u automatisch doorgeschakeld naar de service meldkamer. Deze is 24/7 bereikbaar.
Meld uw reparatieverzoek via reparatie melden en kies een dag en tijdstip waarop het u uitkomt. Onze vakman komt dan bij u langs.
Heeft uw verzoek spoed, bijvoorbeeld omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat of de schade steeds groter wordt?
Bel ons direct via 0594 - 51 21 61. Als u buiten kantooruren belt wordt u automatisch doorgeschakeld naar de service meldkamer. Deze is 24/7 bereikbaar. Als er sprake is van een levensbedreigende situatie belt u 112.
De vakman komt langs op het afgesproken tijdsblok. Weet u niet meer wanneer dit is? Neem gerust contact met ons team Planners/werkvoorbereiders op via 0594 - 51 21 61. Dan kijken wij het voor u na.
Neem zo snel mogelijk contact op met ons via 0594 - 51 21 61. Ons team Planners/werkvoorbereiders plannen dan meteen samen met u een nieuwe afspraak.
Bent u niet tevreden over een reparatie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 0594 - 51 21 61 of meldt het via het contactformulier.
Een stroomstoring kan verschillende oorzaken hebben. Met de stekkerproef kunt u erachter komen wat de oorzaak is van de stroomuitval. U kunt dat doen met een stekkerproef. In dit filmpje ziet u hoe dat moet.
Voorkom hiermee de kosten van een installateur als blijkt dat de storing kwam door een kapot apparaat. Denkt u toch dat de storing een andere oorzaak heeft? Bel dan naar 0594 - 51 21 61. We sturen dan zo snel mogelijk iemand langs om de storing op te lossen.
Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Waterbedrijf Groningen via (050) 368 86 88.
Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn. Is het probleem nog steeds niet opgelost? Neem dan contact met ons op via 0594 - 51 21 61.
We laten de dakgoten elke 2 jaar schoonmaken door RRS via 058-257 6015. Loopt uw dakgoot over? Neem dan contact op met ons op via 0594 - 51 21 61.
Controleer eerst de druk van de cv-ketel en ontlucht de cv-ketel.
Druk van de cv-ketel controleren
Op de cv-ketel zit een metertje waarop je dit kan zien. De waterdruk moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn. Is de druk niet hoog genoeg? Vul dan je cv-ketel bij. Bekijk de handige uitlegvideo over het bijvullen van je cv-ketel.
De cv-ketel ontluchten
Bekijk de handige uitlegvideo over ontluchten van je cv-ketel.
Is er nog steeds een storing?
Bel dan rechtstreeks met Breman via 0800-0201773.
Werkt één van de apparaten in uw woning niet? Dan kan dat komen omdat de spanning is uitgevallen. Mogelijk is er sprake is van kortsluiting. De beveiliging in uw meterkast is dan uitgeschakeld. Om er achter te komen wat de oorzaak daarvan is, kunt u de stekkerproef uitvoeren. In dit filmpje leggen we uit hoe dat werkt.