Inschrijven en reageren

Onze beschikbare woningen staan op www.groningenhuurt.nl.  Groningen Huurt is een samenwerking van alle woningcorporaties in de provincie Groningen. Met één inschrijving kunt u reageren op de sociale huurwoningen van Wold & Waard én van alle andere corporaties in Stad en Ommeland. 

Inschrijven

Inschrijven kan ook op Groning Huurt. U betaalt € 10,- per jaar om uw inschrijving te verlengen. U krijgt hierover een e-mail met een betaalverzoek.    

Stond u nog niet ingeschreven bij Wold & Waard?
Dan kost een inschrijving in Groningen Huurt eenmalig € 19,- + jaarlijks € 10,-.   

Veelgestelde vragen over Inschrijven en reageren

Hoe schrijf ik me in als woningzoekende?

Algemeen

Al onze woningen staan op Groningen Huurt. U kunt zich daar ook inschrijven als woningzoekende.

Wat zijn de inschrijfkosten?

Algemeen

Staat u al ingeschreven bij Wold & Waard als woningzoekende? Dan is uw inschrijving gratis.
Na 1 jaar kunt u uw inschrijving verlengen. Dat kost €10 per jaar.

Gaat u zich voor het eerst inschrijven? Dan betaalt u € 19,- inschrijfkosten. 

Kan ik reageren op alle woningen die Wold & Waard aanbiedt?

Algemeen

Soms kunt u niet op elke woning reageren. Het hangt af van uw inkomen, leeftijd en het type woning. Sommige woningen zijn bijvoorbeeld alleen voor jongeren of senioreren.

Mijn inschrijving is verlopen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bent u korter dan 3 maanden geleden uitgeschreven? Dan kan dit nog worden teruggedraaid. Neem hiervoor contact op via het . Als het langer dan 3 maanden geleden is, dan kunt u zich opnieuw inschrijven en geldt de nieuwe datum van inschrijving.

Hoe verleng ik mijn inschrijving?

Algemeen

We sturen u jaarlijks een e-mail. Daarin vragen we u of u uw inschrijving wilt verlengen. Dit kan in het woningzoekendenportaal. Nadat u inlogt ziet u een groene knop 'Verlengen'. Heeft u een probleem met inloggen in het woningzoekendenportaal of een andere vraag? Stuur een e-mail naar contactformulier of bel 0594-512161. De medewerkers van team verhuur helpen u graag.