Inschrijven

Inschrijven kan gratis via het woningzoekendenportaal. Huren kan vanaf 18 jaar, maar inschrijven kan al vanaf 16 jaar. Bij het inschrijven hebben wij gegevens van u nodig:

  • Persoonlijke gegevens zoals naam- en adresgegevens, telefoonnummer, e-mail.
  • Inkomensgegevens van uzelf en uw eventuele partner. U kunt uw inkomensverklaring(en)  gratis downloaden via Mijn Belastingdienst of aanvragen bij de BelastingTelefoon via 0800-0543. Loonstroken of uitkeringsspecificaties kunt u bij uw werkgever of uitkeringsinstanties opvragen.
  • Het inkomen van inwonende kinderen telt niet mee bij woningtoewijzing.

Veelgestelde vragen over Inschrijven

Kan ik reageren op alle woningen die Wold & Waard aanbiedt?

Algemeen

Soms kunt u niet op elke woning reageren. Het hangt af van uw inkomen, leeftijd en het type woning. Sommige woningen zijn bijvoorbeeld alleen voor jongeren of senioreren.

Wat kost een inschrijving als woningzoekende?

Algemeen

Inschrijven is gratis. U hoeft geen inschrijfgeld te betalen.

Hoe lang duurt het voordat ik een woning krijg aangeboden?

Algemeen

Dat kunnen we niet voorspellen. Dit hangt van veel dingen af, zoals de plaats waar je wilt wonen, uw woonwensen, het aantal reacties op een woning, uw inkomen en huishoudengrootte. 

Om u een idee te geven over de wachttijd kunt u op Actueel aanbod per huis hoeveel inschrijftijd degene had die het huis accepteerde.

Hoe verander ik iets in mijn inschrijving?

Algemeen

Staat er een foutje in de gegevens? Of wilt u een andere wijziging? Neem dan contact met ons team front office op via contactformulier. De medewerkers van het team helpen u graag en zorgen dat uw inschrijving wordt gewijzigd.

Geef duidelijk aan welke wijziging u wilt:

  • wijzigen van uw naam door bijvoorbeeld huwelijk of echtscheiding;
  • toevoegen van een persoon;
  • verwijderen van een persoon door bijvoorbeeld einde relatie of overlijden;
  • splitsen van de inschrijving door bijvoorbeeld einde relatie;
  • samenvoegen van twee inschrijvingen.

Zelf uw woonwensen aanpassen en tipbericht instellen
U kunt uw woonwensen zelf wijzigen in Actueel aanbod. Ook kunt u een tipbericht instellen, zodat u geen woning mist. 

Aan wie stel ik een vraag over mijn inschrijving als woningzoekende?

Algemeen

Wij helpen u graag met alle vragen over uw inschrijving en het toewijzen van woningen. Neem contact op via contactformulier of bel 0594-512161.

Mijn inschrijving is verlopen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bent u korter dan 3 maanden geleden uitgeschreven? Dan kan dit nog worden teruggedraaid. Neem hiervoor contact op via het . Als het langer dan 3 maanden geleden is, dan kunt u zich opnieuw inschrijven en geldt de nieuwe datum van inschrijving.

Hoe verleng ik mijn inschrijving?

Algemeen

We sturen u jaarlijks een e-mail. Daarin vragen we u of u uw inschrijving wilt verlengen. Dit kan in het woningzoekendenportaal. Nadat u inlogt ziet u een groene knop 'Verlengen'. Heeft u een probleem met inloggen in het woningzoekendenportaal of een andere vraag? Stuur een e-mail naar contactformulier of bel 0594-512161. De medewerkers van team verhuur helpen u graag.