De externe klachtencommissie van Wold & Waard
Wold & Waard streeft naar tevredenheid onder haar huurders. Maar soms kunnen er situaties ontstaan waarin u het niet eens bent met Wold & Waard. Geen zorgen, daarvoor is de externe klachtencommissie in het leven geroepen. Hier leggen we uit hoe de externe klachtencommissie werkt en hoe u er gebruik van kunt maken.
Wanneer kunt u bij de externe klachtencommissie terecht?
Als u alle stappen hebt genomen om tot een oplossing te komen, maar er nog steeds geen bevredigend resultaat is bereikt, dan staat de externe klachtencommissie voor u klaar. Het is belangrijk dat u eerst de klacht met Wold & Waard heeft proberen op te lossen voordat u de klacht bij de externe klachtencommissie indient.
Hoe werkt de externe klachtencommissie?
De externe klachtencommissie begint met het verzamelen van alle relevante informatie, inclusief het dossier en wat er al is gedaan om het probleem op te lossen. Beide partijen worden gehoord en, als de huurder daarmee instemt, komt de externe klachtencommissie ook op de locatie kijken waar de klacht zich voordoet om zo een totaal plaatje te krijgen van de klacht. Het doel is om tot een begripvolle oplossing te komen waar alle betrokken partijen tevreden mee zijn. Lukt het niet om tot een oplossing te komen, dan zal de externe klachtencommissie een oordeel geven over de klacht. Dat oordeel zal worden toegestuurd aan beide partijen.
Wie zijn betrokken bij de externe klachtencommissie?
De commissie bestaat uit een onafhankelijk voorzitter, een lid namens de organisatie en een lid namens de huurders, zodat er een evenwichtig en objectief oordeel kan worden gevormd. Jozien Schrale, voorzitter van de commissie, benadrukt het belang van goede communicatie.
‘Het is niet spannend, maar wel heel belangrijk dat huurders hun ontevredenheid kunnen uiten. We willen dat ze weten dat er naar hen wordt geluisterd en dat er actie wordt ondernomen.’
Ze vult aan:
‘En als je het niet eens bent, dan moet je het natuurlijk wel aan de juiste deur kloppen.’
De externe klachtencommissie van Wold & Waard
Wold & Waard als verhuurder
Gelukkig zijn de meeste huurders van Wold & Waard zeer tevreden. De sociale betrokkenheid van de verhuurder speelt hierbij een grote rol. Gemiddeld ontvangt de externe klachtencommissie slechts twee klachten per jaar.
Alle stappen op een rijtje
Heeft u een klacht? Volg dan deze stappen:
- Bespreek uw probleem eerst met de medewerker van Wold & Waard waarmee u contact heeft. De medewerker zal proberen een oplossing te vinden.
- Vindt u dat uw klacht nog steeds niet is verholpen of bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u contact opnemen met de klachten coördinator van Wold & Waard.
- Vindt u dat uw klacht nog steeds niet is verholpen of bent u het niet eens met het besluit van de klachten coördinator? Dan kunt u een beroep op de externe klachtencommissie doen.
De externe klachtencommissie staat voor u klaar.
Mocht uw klacht bij de externe klachtencommissie terechtkomen, dan zal uw zaak zorgvuldig worden onderzocht en zal er worden gestreefd naar herstel van onderling begrip en zo mogelijk een passende oplossing. Lukt dat niet, dan zal de externe klachtencommissie een oordeel vellen over de ingediende klacht, na alle argumenten van beide partijen te hebben gehoord en gewogen. De commissie staat klaar om te luisteren en te helpen. Aarzel niet om contact op te nemen als u ergens ontevreden over bent. Uw stem wordt gehoord en er wordt naar u geluisterd.