Een kennismaking met onze nieuwe wijkconsulent Monique Feitsma
“Ik word blij van positiviteit en samenwerken aan een fijne buurt”
Goed nieuws! Monique werkt sinds 1 maart bij ons als wijkconsulent. U kunt haar tegenkomen in Zuidhorn, Noordhorn, Aduard, Den Ham, Oldehove, Saaksum, Ezinge, Feerwerd en Garnwerd.
Nieuw in de wijk
De eerste maanden stond voor Monique in het teken van ontdekken. Ze liep mee met collega’s en leerde verschillende afdelingen kennen. “Zo kreeg ik een goed beeld van de organisatie en van wat er speelt in de wijken,” vertelt ze
De wereld van woningcorporaties is nieuw voor haar, maar ervaring heeft ze. Na haar studie bij de Hanzehogeschool werkte ze bij een gemeente en later met jongeren. Die combinatie van ervaring neemt ze nu mee in haar werk in de wijk.
Samen maken we de buurt fijner
Wat Monique het leukste vindt? Mensen bij elkaar brengen. “Ik word blij van positiviteit en krijg energie van bewoners, collega’s en partners die samen zoeken naar oplossingen. De beste ideeën ontstaan vaak samen.”
Huurders kunnen van haar verwachten dat ze makkelijk benaderbaar is en echt luistert. Ze denkt graag met u mee over wat er speelt in uw buurt. Samen werken we zo aan een veilige, prettige en leefbare omgeving.
Waar kunt u Monique voor benaderen?
Woont u in één van de dorpen waar Monique actief is? Dan kunt u bij haar terecht met vragen, ideeën of zorgen over uw woonomgeving. Denk aan:
- overlast of veiligheid
- contact met buren
- leuke buurtinitiatieven
- of andere zaken die het woonplezier beïnvloeden
Monique: “Ik wil bewoners goed leren kennen en horen wat er leeft. Daarna kijken we samen wat er nodig is om de buurt nóg fijner te maken.”
We komen naar u toe
Goed om te weten: we willen meer zichtbaar zijn in de wijk. Daarom starten we dit najaar met een proef in de bibliotheken van Grootegast en Zuidhorn. Daar kunt u ons op vaste momenten ontmoeten bij een ‘Wold & Waard-punt in de bieb’.
Binnenkort leest u daar meer informatie over.
Tot slot
En waarvoor mag u Monique wakker maken? Voor een goed gesprek, een mooie reis of een lekker ontbijt – al slaapt ze ’s nachts het liefst gewoon lekker door.